Jongen (12) overlijdt na eten gifkoekjes

Een Braziliaanse jongen van twaalf is op school om het leven gekomen na het eten van vergiftigde koekjes. Twee meisjes, 13 en 14 jaar oud, hadden een dodelijke dosis rattengif in de koekjes verstopt.

Redactie
© ANP Beeld
© ANP

Het was de bedoeling dat de koekjes niet door het slachtoffer zouden worden opgegeten, maar door twee andere meisjes van de school in de buitenwijken van Recife.

De jongen fungeerde als koerier, maar wist niets van de plannen van de meisjes en at onderweg zelf van de koekjes. Hij werd in allerijl opgenomen in het ziekenhuis, waar hij stierf. De autopsie bracht het rattengif aan het licht. Die vondst leidde uiteindelijk naar de twee meisjes.

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden