Je kunt ook gewoon een halve Mars eten in plaats van een reep van Rude Health, daar word je gelukkiger van

Het nieuwe eten

Wat ze verzinnen, in de voedselindustrie!

'Maybe a social media celebrity will take a photo of this poster and you will see it on Instagram and like it way more than you do right now.' Die is van Oatly, het haverdrankmerk dat op het moment met veel Engelse praatjes de grootstedelijke abri's domineert - een schreeuwerige poging om rollende ogen om te zetten in likes.

Zogenaamd de draak steken met foto's van foodievoer op social media; ook het Britse bijdehandje Rude Health, de naam zegt het eigenlijk al, doet het. De tekst op de verpakking van boekweitcrackers met chiazaad is een kennismaking van jewelste. 'We love it with fermented foods like kimchi, sauerkraut and dill pickles', staat daar. 'We style it with avocado and cayenne pepper, or just almond butter for extra Instagram likes.' (Sorry voor al het Engels, wij kunnen het óók niet helpen.)

Op het omhulsel van een reep in de smaak zoete aardappel en cacao spreekt Rude Health deze halfironische quatsch tegen: 'Don't eat it because it's trending. Eat it because it's delicious.'

In godsnaam. De reep (152 calorieën) is trouwens niet heerlijk. Eerder een beetje droog, maar best lekker. 'Je kunt dus ook gewoon een halve Mars eten, daar word je gelukkiger van', aldus een van de proevers. Advies van een ander, iets zorgelozer wat betreft calorie-inname: 'Of een hele.'

Cijfer: 6

Meer over