Jamins Chinese letter smaakt hetzelfde als andere letters

Wat ze verzinnen, in de voedselindustrie! Op veler verzoek weer terug: het nieuwe eten.

Jamin had een vierkante, fleurige doos naar de redactie van de Volkskrant gestuurd. In de doos lagen drie verpakte melkchocoladefiguren op een bedje van rode papiersnippers, toegedekt met een wit A4'tje. Een persbericht: 'Jamin verrast dit najaar met 'Chinese' chocoladeletters. [...] In plaats van de traditionele losse letter, geef je geliefden hiermee een wens cadeau, zoals geluk, liefde of voorspoed.'

De chocoladesymbolen zijn niet specifiek bedoeld voor Chinezen die in Nederland wonen, schreef de snoepverkoper er zekerheidshalve bij. De hele wereld mocht zich aangesproken voelen, mensen die op feestjes bij voorkeur komen aanzetten met afgezaagde zoete geschenken daargelaten. Jamin richt zich 'op iedereen die op zoek is naar iets bijzonders om te geven'.

Er is immers 'een duidelijke trend' ontdekt: 'De consument wil steeds meer verrast worden met bijzondere vormen, smaken en kleuren.'

Niet bepaald verrassend is dan weer dat de drie varianten Love, Good Fortune en Luck exact hetzelfde smaken (gewoon, prima) en exact dezelfde kleur (bruin) hebben als gewone chocoladeletters.

Vermoedelijk is het vooral Jamin zélf die nieuwe, bijzondere vormen wenst. Alles voor meer voorspoed.

Cijfer: 7

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden