Investeringen

De hype in de ICT-fondsen trekt nogal wat kapitaal aan. Dat kapitaal is nodig om bedrijven in deze sector de benodigde investeringen te kunnen laten doen....

Verschillende belanghebbenden voeden en voedden deze hype. Nina Brink met World Online, KPN Mobile met haar reclamespots en verschillende bedrijven met kreten zoals Newconomy, een bedrijf dat zich profileert als een investeringsmaatschappij en een beursgang voorbereidde. Haar kreet, slogan of dooddoener: 'een aandeel in de nieuwe economie'. Volgens ING houdt het nooit op. Natuurlijk houdt het wel eens op. Ook voor Newconomy houdt het op.

De beursgang is uitgesteld. Grillige koersontwikkelingen zijn er mede oorzaak van, wordt gemeld. De kracht van de markt houdt inderdaad niet over. Als ze durven gaat die beursgang gewoon door ongeacht het klimaat (lees sentiment). Het spreekt van weinig fundamenteel vertrouwen in het bedrijf of sector.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden