Internet

Vanaf 22 maart is Nederland een soap rijker. 'Europa's eerste internetsoap', aldus de bedenker en regisseur Tim Satony. De drie minuten durende afleveringen van De Blauwe Bank zulen drie keer per week op Telegraaf.nl te zien zijn. 'Het wordt een onderdeel van de site. Net zoiets als Telesport of Privé', zegt Wilma Nanninga, hoofd entertainment bij De Telegraaf. 'Wij merken dagelijks dat er met name tijdens de lunchpauze een enorme stijging in het sitebezoek is. Dan zijn mensen hongerig naar nieuws. Maar wellicht ook - denken wij - naar een lekkere soap van drie minuten per aflevering.'

Regisseur Santony's oorspronkelijke plan was om van De Blauwe Bank een volwaardige dramaserie te maken met afleveringen van veertig minuten. 'Maar toen het niet lukte om de pilot aan een omroep te verkopen, moesten wij iets innovatiefs bedenken', legt hij uit. 'Gelukkig durfde De Telegraaf de pioniersrol op zich te nemen.'

De eerste dertig afleveringen inmiddels zijn opgenomen, en worden tot de zomer uitgezonden. Satony: 'Er was nu nog geen budget. Iedereen heeft belangeloos meegedaan omdat ze het zo'n goed idee vonden. Als het een succes wordt, kunnen we na de zomer een vervolg maken.'

undefined

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden