Huizinga-lezing verliest sponsor

NRC Handelsblad stapt uit de organisatie van de Huizinga-lezing. De kaartverkoop voor de cultuur-historische lezing kostte de krant de laatste jaren te veel geld en moeite. 'Vroeger zat de kerk stampvol, maar de laatste jaren was onze webwinkel er te druk mee', zegt nrc.next-hoofdredacteur Hans Nijenhuis. Het dagblad legde er jaarlijks 6- tot 10.000 euro op toe. NRC wilde via de lezing contact met lezers onderhouden, maar heeft daar nu 'andere kanalen voor'. De organisatie zoekt nu een andere partner.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden