Huishoudbeurs trekt bijna evenveel bezoekers als in 2012

Ruim 3 ton snoep, extra tussenstops op het RAI station, ruim 38.000 Facebook-vrienden, bijna 100.000  kopjes koffie en 70.000 kroketten; de Huishoudbeurs is weer voorbij. De 68e editie van Nederlands grootste consumentenevenement trok de afgelopen negen dagen 244.911 bezoekers. Dit zijn er 2.000 minder dan in 2012, toen een kleine 247.000 bezoekers de poorten van het beursgebouw passeerden.

Even uitpuffen op de Huishoudbeurs. Beeld anp

Ook de tegelijkertijd gehouden Negenmaandenbeurs verliep volgens de organisatie succesvol. Uit onderzoek, gehouden onder ruim 1.000 Huishoudbeursbezoekers, blijkt dat 1 op de 4 jonger is dan 26 jaar en dat 93 procent vrouw is. Hieruit blijkt dat ook het jongere publiek de weg naar de Huishoudbeurs goed weet te vinden en dat het percentage mannen ten opzichte van vorig jaar is gedaald.

Ook het gemiddelde bestedingsbedrag aan de diverse koopjes en voordeeltjes is met bijna € 100,- per bezoeker nagenoeg hetzelfde gebleven. De gemiddelde bezoekduur is met 5 uur en 48 minuten licht gestegen.

Ruim 370 exposanten toonden tijdens Huishoudbeurs 2013 hun nieuwste producten en diensten. Beursbezoekers konden zich laten inspireren door de laatste trends op het gebied van verzorging, fashion en lifestyle. Amsterdam RAI is zeer tevreden met het verloop van 'het grootste vriendinnenfeest van Nederland'. Beursmanager Nicole Mengerink: "De hele week was het gezellig druk, zagen we veel lachende gezichten en volle tassen".

De volgende Huishoudbeurs wordt van 15 tot en met 23 februari 2014 gehouden in Amsterdam RAI.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden