Het nieuwe eten

Trapenade 'm er maar in. Spreek drie keer hardop uit en vraag je af hoe dit ooit op het deksel van een bakje WK-tapenade heeft kunnen belanden. Alle oranjegetinte Albert Heijnproducten zijn getooid met dit soort ludiek bedoelde slogans. Het kan niet anders of ze zijn bedacht door een om zichzelf gierende copywriter met 'huurwoordenaar' in zijn twitterbio. Salsaborreldip: om uit de dip te komen. Kaasblokjes: als een kaasblok achter oranje. Pastasalade kip: dat loopt gesmeerd. Olijfbrood: olé olé, olijfbrood (?).

Nogal wat etenswaren zijn dezer dagen 'Braziliaans gekruid'. Zo ook 'party mix Brasil'; het nationale smaakpalet gereduceerd tot borrelnoot. Verwarrend genoeg smaakt partymix Brasil naar Japanse mix (lekker) met een mespunt Wokkels paprika (lekker). De salsaborreldip en 'trapenade' zou ik vooral in het schap laten staan, vanwege een viezige, zure ondertoon. Als ik de lezer van dit stukje was, zou ik me eerder laten verleiden tot de aanschaf van een hamsterbandana.

Gemiddeld cijfer: 4

undefined

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2023 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden