Groupon verwijst klaagster door naar Parijs

Zeg niet dat Ans Veerbeek het niet heeft geprobeerd. Ze stuurde bijna twintig e-mails naar de klantenservice van kortingsbonnenbedrijf Groupon om haar klacht opgelost te krijgen. Ze kreeg talloze e-mails terug van Groupon, maar het probleem werd nooit opgelost. Niet door helpdeskmedewerker Arno, niet door zijn collega Busra en niet door Nicole. Ook Laura, Shilbey en Jiawan kregen het niet voor elkaar Veerbeek te helpen.

Dat zal dan wel een verdomd lastig probleem zijn, vermoedde Op=Op. Dat valt nogal mee, laat Veerbeek telefonisch weten. In oktober bestelde ze via Groupon een Swarovski-sieradenset. In het pakje dat arriveerde, zaten andere sieraden dan ze had besteld. Bovendien laat de kwaliteit van het spul te wensen over, aldus Veerbeek: 'De Swarovskistenen zijn mooi, maar de behuizing is onder de maat. Die lijkt wel van blik. Bovendien kan ik de oorknopjes niet dragen, want de sluitertjes vallen er zo vanaf.'

Groupon laat weten dat Veerbeek bij de Franse leverancier van de spullen moet zijn, Zion Paris. 'Het retouradres bevindt zich in Frankrijk, zoals vooraf duidelijk gecommuniceerd in de aanbieding.'

Veerbeek vindt dat vreemd en vraagt bij herhaling om een Nederlands retouradres en de toezegging dat Groupon opdraait voor de portokosten.

Daarop wordt door Groupon niet meer gereageerd. Pas nadat Op=Op contact opneemt, blijkt van alles mogelijk. Helpdeskmedewerker Karel mailt een Nederlands retouradres en bevestigt dat het aankoopbedrag wordt teruggestort. Ook ontvangt Veerbeek 16,50 euro voor het terugsturen van de spullen en de gemaakte belkosten.

Ook voor een dichte deur? Mail naar op=op@volkskrant.nl

undefined

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden