Grootste Britse supermarkten halen Omo Power van het schap

Tesco, J. Sainsbury en Waitrose, drie van de grootste supermarktketens Groot-Brittannië, hebben besloten te stoppen met Omo Power. De detailhandelsketens blijven het wasmiddel, op de Britse markt Persil Power geheten, verkopen tot de voorraad op is, maar nieuw poeder wordt niet meer aangeschaft....

Van onze verslaggever

AMSTERDAM

Volgens een woordvoerder van Tesco respecteert zij daarmee de wensen van klanten. 'Als er mensen zouden zijn die Persil Power willen kopen, dan bieden we ze dat aan', aldus een woordvoerster. 'Maar de klant vindt het middel maar niks, zo blijkt de laatste tijd uit de verkopen. Dus bouwen we de verkoop af.'

De keten wil aanhaken bij de forse reclamecampagnes die Unilever rond een nieuwe generatie Omo gaat opzetten. Door de introductie van nieuwe Omo kan de consument door de bomen mogelijk ook het bos niet meer zien, meent de woordvoerster van Tesco. 'Dat willen we ook voorkomen.'

De Nederlans-Britse producent Unilever kondigde vorige week aan een nieuw middel op de markt te brengen zonder de gewraakte accelerator, een mangaanverbinding die kleding bij hoge temperaturen zou vernielen. Daarvoor gebruikt het concern de merknaam Omo. Verder blijf Omo Power (met accelerator) gehandhaafd als waskracht bij lage temperaturen. Ook is er nog een Omo Colour verkrijgbaar.

In tegenstelling tot Tesco houdt Albert Heijn wel vertrouwen in Omo Power. Volgens een zegsman is er voldoende afzet.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden