Vacature

Gezocht: marketeer de Volkskrant

De grootste kwaliteitskrant van Nederland is op zoek naar een marketeer die de betrokkenheid van onze lezers met het merk de Volkskrant weet te vergroten. Je bedenkt en organiseert creatieve en interactieve campagnes voor de Volkskrant en bent verantwoordelijk voor onze media partnerschappen en events. Je denkt met de redactie na over nieuwe manieren om lezers in de verhalen te trekken en achter de schermen te laten meekijken.

De functie biedt veel ruimte voor creativiteit en organisatietalent. Je initieert, coördineert en voert uit. Hierbij werk je nauw samen met je collega’s op marketing (online en creatie) en met de redactie. Je realiseert je terdege dat het belangrijk is het merk de Volkskrant te doorgronden, haar lezers te begrijpen en te raken.

Wat je gaat doen

·Je bent een echte storyteller. Met jouw creativiteit vat je de essentie van het merk de Volkskrant, de missie en de producten samen in woorden;

·Jij bent het creatieve brein achter marketingcampagnes van Volkskrant zowel off- als online.

·Je bent verantwoordelijk voor een 360 graden marketingstrategie; TV, radio, print, Out of Home, Online, Social etc.;

·Je plant goed en nauwkeurig, voert projecten uit en bewaakt de budgetten;

·Je hebt nauw contact met de strategie & conceptmanagers en interne stakeholders, onder wie redacties en online specialisten.

Wie jij bent

· Hebt een afgeronde relevante hbo/wo opleiding;

· Hebt minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in het opzetten van de marketingstrategie en de doorvertaling naar 360 graden campagnes;

· Hebt aantoonbare ervaring met online marketing campagnes;

· Bent creatief: je bedenkt nieuwe manieren om de Volkskrant relevant te laten zijn voor haar lezers;

· Je schrijft helder en goed. Ervaring met copywriting heeft onze voorkeur;

· Hebt bij voorkeur werkervaring bij een PR bureau opgedaan;

· Uiteraard ben je een enthousiaste Volkskrant lezer.

Wie wij zijn

De Persgroep Nederland is een toonaangevend mediabedrijf op het gebied van nieuws, opinie, cultuur, inspiratie en ontspanning. Modern, professioneel en vol passie voor sterke merken. De Persgroep maakt een stevige ontwikkeling door in het digitale domein en heeft in haar portfolio (inter)nationaal bekende merken zoals de Volkskrant, AD, Trouw, Het Parool, Topics, Tweakers.net, indebuurt, Nationalevacaturebank.nl, Qmusic.nl en Autotrack.nl.

Wij bieden

Je een functie binnen een energieke marketingomgeving, die volop in (digitale) ontwikkeling is en waarbij brandmanagement een prominente rol speelt. Je krijgt de kans om te werken voor de grootste mediaspeler van Nederland waarbij je meebouwt aan de nieuwsmerken van vandaag en morgen. We bieden je een interessant salaris, tussen de €3262 en €4875 op basis van 36 uur. Ook maken we gebruik van een Persoonlijk budget (PB) dat je kan besteden aan jouw persoonlijke voorkeuren (opleiding, fiets, sportabonnement etc.). Verder kennen wij o.a. een jaarlijkse winstuitkering, een goede pensioenregeling, kortingen op verzekeringen en uiteraard een gratis abonnement op de krant. De standplaats in ons kantoor in Amsterdam.

Interesse?

Reageren kan tot 31 december 2018 door middel van de sollicitatiebutton op deze site.

Wil je meer weten over deze functie, neem dan per mail contact op met recruiter Lysberth Wassenaar via lysberth.wassenaar@persgroep.nl

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden