GEACHTE REDACTIE

De politiek heeft voldoende met de hoge-snelheidslijn mogen spelen. Nu is management noodzakelijk...

Snelheidsmachine

De HSL is ontworpen voor hogesnelheidstreinen. Maar met stoppunten in Rotterdam, Den Haag, Schiphol en Amsterdam, wordt slechts 10 procent van de capaciteit van deze snelheidsmachine gebruikt. Laat de HSL daarom uitsluitend Utrecht aandoen. Normale treinen kunnen dan vanuit Rotterdam, Den Haag et cetera aansluiten op de HSL. Om de politici tevreden te stellen, bouwen we een HSL-neus op deze treinen, zodat zij de indruk krijgen dat het snel gaat.

TERNEUZEN H. van Rijsbergen

Koos Tak

In de Volkskrant van 20 april stond een interview met Jan Spierdijk die, blijkens de kop, aan een 'Koos Tak-syndroom' lijdt. Ik heb echter de sterke indruk dat zijn syndroom een vleselijke gedaante heeft aangenomen. Spierdijk zit in het vraaggesprek de Koos Tak te zijn die hij kennelijk niet schijnt te willen wezen. Kranzinnige vertoning.

In het interview wordt ook ondergetekende in het geding gebracht en hem zelfs min of meer de Koos Tak-figuur van Rijk de Gooyer en Eelke de Jong in de schoenen geschoven. Spierdijk neemt daarbij de gelegenheid te baat op een beetje botte manier te verwijzen naar mijn inderdaad nogal vochtig verleden. Soit.

Maar één ding moet ik Spierdijk toch nadrukkelijk voorhouden: ìk heb niet decennia lang geschreven in zoiets als De Telegraaf. Ik ben en blijf van een andere tak.

HEEMSTEDE Herman Hofhuizen

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden