Friettent met een flagshipstore, wie verzint dat?

Wat ze verzinnen in de voedselindustrie! Het nieuwe eten ging deze week de patattenboer op.

Doe ons liever de simpele goudstaafjes van Martin Zwerts in Eindhoven. Beeld ANP

Zondag betaalden we 5 euro voor een frietje. Het was een frietje van Frites Atelier Amsterdam, een nieuwe friettent die zichzelf te goed voelt voor het woord friettent. Frites Atelier Amsterdam heeft vestigingen in Utrecht en Den Haag. Binnenkort opent de flagshipstore in Amsterdam. Een friettent met een flagshipstore, wie bedenkt zoiets?

Topkok Sergio Herman. Hij vond friet eten 'lang niet zo leuk als het zou kunnen zijn', valt te lezen op de website. 'Lekkere frites voor iedereen toegankelijk maken, dat is waar we bij Frites Atelier Amsterdam voor staan.'

Een van de wachtenden voor ons bekeek de menukaart en stelde een goede vraag: 'Kan ik ook gewoon een frietje-met krijgen?' De 'Frites Artiste' achter de zogenaamd marmeren toonbank legde uit wat een gewoon frietje bijzonder maakte. Een patatje-met kwam met twee pompjes saus, keuze uit bearnaise, classic, basilicum, truffel en peper. Tegen een meerprijs waren er toppings, zoals New York Style Pastrami.

Een frietje extra lekker maken is oké, maar Sergio Herman op zijn toegankelijkst is friet op zijn moeilijkst. Doe ons liever de simpele goudstaafjes van Martin Zwerts in Eindhoven, die je nog kunt afrekenen zonder jezelf in het gezicht uit te lachen.

Cijfer: 5

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden