Foutje Peapod kost Ahold half miljoen

Ahold gaat klanten van zijn Amerikaanse internetwinkel Peapod 200 duizend dollar (een half miljoen gulden) compensatie betalen. Consumenten hadden geklaagd dat prijzen van de internetgrossier sterk verschilden van wat andere Ahold-supermarkten in rekening brengen....

Ahold betaalt zo'n vijfduizend klanten een vergoeding van 4 dollar voor elke dollar die ze teveel zouden hebben betaald. Peapod garandeerde aanvankelijk dat de prijzen gelijk waren aan de winkelprijzen. Kort daarop ging de webwinkel een toeslag van ongeveer 10 procent rekenen - zonder dit te vermelden.

De klachten over Peapod werden ingediend in 1999, toen Ahold slechts een minderheidsbelang in de webwinkel had. Deze zomer nam het concern alle aandelen over.

Winst maakt de internetgrossier nog niet. Het derde kwartaal werd afgesloten met 27,5 miljoen gulden verlies. Ahold verwacht dat Peapod nog een jaar nodig heeft om uit de rode cijfers te komen.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden