Feyenoord zet voetbalhater op verkeerde been

Banken sluiten steeds meer loketten nu veel diensten via internet worden afgenomen en klanten hun geld uit de muur trekken....

'Eh, meneer is inderdaad op het verkeerde been gezet', zegt een woordvoerster van de bank. 'Die klacht had door ons in behandeling moeten worden genomen al is de fout inderdaad wel bij Feyenoord gemaakt.' Het kan volgens de woordvoerster gebeuren dat een incassant verkeerde rekeningnummers invult die dan ten onrechte door de Postbank worden uitgevoerd. Pas na een klacht wordt gecontroleerd of de betreffende incassant wel een machtiging heeft voor de betalingsopdracht. 'Het kan nu eenmaal gebeuren dat verkeerde nummers worden ingevuld door dergelijke grote incassanten. Maar hier is natuurlijk bij de klachtafhandeling iets mis gegaan', aldus de vriendelijke woordvoerster.

Een lezer uit Huizen liep bij Fortis Bank, waar hij een 'à la Carte-rekening heeft lopen, op tegen een muur van onwil. Eind februari ontvangt hij ongevraagd een bevestiging van 'gewijzigde

gegevens'. Maar die kloppen niet; er staat een ander, foutief telefoonnummer vermeld: de rekeninghouder heeft al 20 jaar dezelfde aansluiting.

Hij belt dus direct naar de bank, via een 0900-nummer. De medewerker, Suzanne, belooft de gegevens weer te veranderen en een tegenbevestiging te sturen. Weken verstrijken, afschriften passeren, maar de wijziging blijft uit. Dus opnieuw gebeld; nu een mevrouw Dresen die verbaasd reageert en zelfs doorverbindt met haar chef, de heer De Wit: 'Natuurlijk zijn we fout. Geen idee hoe het komt. Excuses en de bevestiging van de juiste gegevens komen eraan'.

Daags later belt de bank - op het door de klant opgegeven nummer. Mevrouw Bouraja, blijkbaar heel hoog in de pikorde; 'We gaan U helemaal geen bevestiging sturen, want uw gegevens staan bij ons juist geregistreerd. En juiste gegevens gaan we niet corrigeren, zeker niet schriftelijk. Tot ziens'.

De logica ontgaat de lezer inmiddels. 'Is er nu een fout gemaakt en vervolgens hersteld, maar willen ze het niet toegeven. Of is er helemaal nooit een fout gemaakt? Een blik op zijn afschrift brengt hem verder in twijfel. Hoe gaat dit met zijn saldo?

Hij gaat zijn geld dus maar op een andere kaart zetten dan bij Fortis.

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2023 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden