EVEN MET DE KONT OMHOOG, DAARNA DE BENEN SLAP HOUDEN

Monica Belluci: 'Het is ongelooflijk dat wij in deze tijd in staat waren om in alle vrijheid iets te maken....

Die manier van werken maakt de acteur tot een co-auteur. Mijn personage valt ten prooi aan het Grote Ongeluk. Een kwestie van het verkeerde moment op de verkeerde plek. De verkrachtingsscène was een hels karwei. Vooral doordat Gaspar ook deze scène ongemonteerd, in één take, wilde draaien. Acteren wordt dan een soort dans; een spel met de ledematen. Ik heb in die tunnel geen seconde proberen te denken hoe een echt slachtoffer zich zou voelen. Het was meer van: nu even met de kont omhoog, en daarna de benen slap houden.'

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@volkskrant.nl.