Dutchtone: 'Wat we niet hebben, kunnen we ook niet geven'

'Op 17 september kocht mijn zoon van zijn verdiende centjes een Dutchtone prepaid-pakket met een Ericsson T10-telefoon', schrijft S. Rosier....

'Toen we het toestel hadden geregistreerd, bleek het niet te functioneren', meldt Rosier senior. De klantenservice van het belbedrijf verzekerde dat dit nog een dag kon duren. Daar konden de Rosiertjes wel mee leven.

Een dag later werkte het mobieltje nog steeds niet. Kapot, aldus Dutchtone. Merkwaardig voor een gloednieuwe telefoon, maar het kon nog gekker bij de helpdesk. 'Wat ik grof vond, was dat mij werd verteld dat dit reeds bekend was bij Dutchtone, want de hele partij T10-toestellen was kapot, maar wel in de winkels gedeponeerd!', schrijft Rosier.

Ruim een maand en diverse telefoontjes later heeft de kleine Rosier nog steeds geen nieuwe Ericsson. Vader: 'Binnen die periode moet het toch mogelijk zijn om een functionerende telefoon te vinden. Of niet soms?' Zijn laatste poging leverde deze reactie op: 'We hebben geen telefoon en u moet maar gewoon wachten, wat we niet hebben, kunnen we niet geven.'

Dutchtone zit in zijn maag met de zaak. 'Dit ga ik tot op de bodem uitzoeken', zegt een woordvoerder. Na enig spitwerk: 'Dit is een mysterie, over een defecte partij is niets bekend. Volgens het systeem heeft meneer inderdaad een nieuw toestel gevraagd, maar nog niet gekregen. Hij krijgt uiteraard meteen een nieuwe.' Eentje die wel werkt?

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden