Drie nieuwe tv-stations willen onder knopje zes

De oorlog om de zesde knop van de afstandsbediening is losgebrand. Binnenkort begint de campagne die de kijker ervan moet overtuigen keuzetoets zes te reserveren voor Veronica....

Grote troef voor Veronica is dat zij voor woensdag 6 september de uitzendrechten heeft bemachtigd van de EK-kwalificatiewedstrijd Nederland tegen Wit Rusland. Veel kijkers willen deze wedstrijd niet missen en zullen een plek inruimen voor Veronica.

Huib Boermans, directeur van de Holland Media Groep (HMG), is er heilig van overtuigd dat Veronica onder knopje zes van de afstandsbediening terecht komt 'en niet onder voorkeuzetoets 37'.

Overigens wordt de kijker vanaf nu niet alleen gebombardeerd met 'Zet hem op zes' of woorden van gelijke strekking; ook introduceert Veronica de slogan 'Zeven dagen lekker lang'. 'Keihard de lekkerste' verdwijnt daarmee van het scherm, maar Veronica blijft 'jong, snel en wild'.

RTL bedacht onlangs een goedkope manier om aan nieuwe slogans te komen. Reclamebureaus waren uitgenodigd om originele kreten te bedenken. Een handige zet .

Voor RTL 4 leverde dat de kreet: '4-kant de beste' op. Want RTL 4 blijft het trekpaard van de groep, aldus Bert van der Veer, directeur programmazaken van HMG. 'Veel kijkers beschouwen RTL 4 als de familiezender bij uitstek, en RTL 4 wil die positie ook handhaven.'

RTL 5 moet 'de vechtzender' worden. De zender krijgt een flexibele programmering, die bij nacht en ontij omgegooid kan worden als de actualiteit daar aanleiding toe geeft. De slogan van dit station: Enjoy your life on RTL 5.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 de Persgroep Nederland B.V. - alle rechten voorbehouden