Dit boodschappenbriefje is voer voor psychologen

Beeld .

Dit briefje is voer voor psychologen. Om te beginnen lijkt de maker ervan het concept 'boodschappenbriefje' niet helemaal te begrijpen. De meeste mensen zetten daar dingen op die ze willen kopen, niet de dingen die ze niet nodig hebben. Zou het typerend zijn voor deze persoon? En wat zegt het dan? Persoonlijk denk ik meteen aan iemand die behoorlijk negatief in het leven staat. Meer bezig met de dingen die niet mogen, dan met de dingen die je (juist) wel kunt doen. Een type van 'Ik mag niet klagen' als het hartstikke goed gaat en 'Niet verkeerd' als iets heel mooi is. Het glas is altijd halfleeg. Waarom toch? Vul de glazen! Vier het leven! Blijf niet hangen in 'Ja maar' en gooi alle reserves overboord. Als je van appelstroop, honing en cola geniet, mogen koeken, chips en chocola ook. En zuivel en brood al helemaal. Weet je wat? Doe eens gek en ontdek de 'etc etc'. Enjoy! Je leeft maar een keer.

boodschappenbriefjesonline.nl

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 de Persgroep Nederland B.V. - alle rechten voorbehouden