De Universiteit Utrecht

Maar liefst negen advertenties in schetsvorm presenteerde het Amsterdamse reclamebureau Roorda Boudestein Verbeek (werkt voor onder andere Anova, Vrij Nederland, J/M, ViaVia en Business Nieuws Radio) voor de Universiteit Utrecht (UU)....

'Veel tekst hoeft er niet op', meent Volleman, 'want internet werkt veel beter als uitgebreid voorlichtingsmedium.' Middenin de foto die de aangeprezen opleiding verbeeldt, staat voor dat doel een internetadres. 'We hebben natuurlijk zonder specifieke briefing gewerkt', zegt Boudestein, 'maar we hebben de diversiteit van de Utrechtse faculteiten als uitgangspunt genomen.' De steeds terugkerende kop-met-bescheiden-woordspeling - 'Voor de betere studie kom je vanzelf in U-terecht' - en de kenschets van de UU - 'Kenniscentrum van Nederland' - maken de campagne heel Utrechts.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden