De Ombudsclown stimuleert lezer Rita om vaker te klagen

De Ombudsclown behandelt vragen, klachten en opmerkingen over zaken waaraan eigenlijk niets te doen is.

null Beeld Elnur Amikishiyev
Beeld Elnur Amikishiyev

DE KLACHT

'Beste Ombudsclown', mailt Rita van Beek-Bakker uit Vinkeveen. 'Regelmatig lees ik de taalrubriek in katern V. Soms heb ik vragen over de taal. Als ik mail, krijg ik altijd een antwoord: 'Hartelijk dank voor uw reactie maar wij krijgen zo veel berichten dat wij ze niet allemaal kunnen beantwoorden, blijft u vooral schrijven naar ons, wij stellen het zeer op prijs.' Juist het antwoord ontmoedigt mij om weer te reageren, vandaar dit bericht aan u, dus een klacht over deze vorm van antwoorden.'

DE OMBUDSCLOWN

De Ombudsclown verstuurt nooit een automatisch antwoord. Bij de Ombudsclown klagen is immers naar de bekende weg vragen: 'Hartelijk dank voor uw klacht. Zoals u zelf al had vastgesteld, is er niets aan te doen.' Lezer Van Beek-Bakker krijgt een boekje met antwoorden op de meest gestelde vragen over de Nederlandse taal. Zie het als aanmoediging om vaker te klagen, al blijft antwoord mogelijk uit.

Ook een vraag, klacht of opmerking voor de Ombudsclown? didu@volkskrant.nl

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden