De Koetjesreep is terug

Tussen al die zelfdenkende stofzuigers, trendy in-drie-minuten-klaar-wokgerechten lijkt het kraampje van de Koe tjesreep op de Huishoudbeurs een beetje misplaatst....

'De Koetjesreep was bijna verdwenen', zegt G. Berger van de Belgian Chocolate Group. 'Maar hij is terug. Wij hebben het product overgenomen want niemand was meer in de Koetjesreep geïnteresseerd. De Koetjesreep was niet meer herkenbaar als Koetjesreep. De verpakking was gerestyled en de reep had een soort moderne uitstraling. Wij hebben hem weer een ouderwetse verpakking gegeven, dus blauw en wit met een koetje, en moet je nu eens kijken. De reacties zijn fantastisch.'

Het is net even heel rustig bij de Koetjesreepstand. De 'winterwokdemonstratie' iets verderop eist alle aandacht op. Maar na een tijdje komt een oudere dame nieuwsgierig dichterbij, mompelt ach gut en wil best een stukje proeven.

'Zag je het o ja-effect?', zegt Berger. 'Daar moeten we het van hebben. Je kunt wel maanden bezig zijn met de herintroductie van je product, maar hier gaat het uiteindelijk om. Dit zijn de mensen waar je het voor doet.'

Berger vertelt dat de Koetjesreep eigenlijk geheel vernieuwd is. Maar chocola kan hij er nog niet van maken. 'Nee, het is nog altijd geen chocola maar cacao fantasie. Chocola is te zwaar voor kinderen. Hun maagjes kunnen daar niet tegen. We stoppen calcium en druivensuiker in de reep. Dat past in de tijd en is gezond.' Mocht de reddingsoperatie voor de Koetjesreep slagen, dan gaat de Belgian Chocolate Group het groots aanpakken. Berger: 'Mogelijk komen we ook met holle Koetjesreepfiguurtjes.'

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@volkskrant.nl.