Dan zijn we allemáál Aanmodderfakkers

Stekel

Wereldwijd kent de jeugd drie levensstijlen, blijkt uit een peiling van Motivaction. In China en Rusland domineren de Achievers: hard werkend en burgerlijk. De Challengers (India, Brazilië) zijn iets armer en moeten nog harder werken. In Europa en de VS leeft de Creative: avontuurlijk en single. Werk moet vooral leuk zijn. Eigenlijk hadden de onderzoekers voor de westerse groep de naam Aanmodderfakker bedacht, maar op het laatste moment werd dat veranderd in Creative. Wel ging de bijbehorende promotiefilm deze week in première.

Het Westen hoeft niet bang te zijn straks te worden overvleugeld door de Chinezen, Indiërs en Brazilianen. Als die straks een tijdje goed hebben verdiend, willen hun kinderen vanzelf ook single en happy blijven. Dan zijn we allemáál Aanmodderfakkers.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@volkskrant.nl.