Daar heb je die slogan weer

En nu is het weer Daewoo dat met een parodie komt op het geruchtmakende billboard met bijna blote blondines langs de A4 bij Roelofarendsveen....

Mini deed exact hetzelfde in januari, op precies dezelfde plek als de sekslijnexploitant en ook compleet met diens vunzige slogan. Daewoo en Mini hebben hun parodie gelijktijdig verzonnen, meent reclamemanager Milan Wamsteker van Daewoo Motor Benelux. 'Wij hadden onze Kalos-uiting al aangeleverd bij de doekenproducent toen Mini met zijn bord kwam.' Ook omdat de Mini alleen bij Roelofarendsveen te zien was, vond hij het niet nodig zijn campagne om te gooien. 'Wij hebben tien van deze masten in het hele land. Het is ons ook meer om de boodschap te doen dan om het reclamegrapje. In Eindhoven of Hoogeveen speelt dat bord in Roelofarendsveen helemaal niet. En laten we eerlijk zijn, de zin ''Wil je weten hoe ik rij?'' appelleert prima aan de doelgroep van de Kalos, namelijk vlotte jongens.'

De borden blijven twee maanden staan. Volgens Wamsteker rijden er alleen al op de A4 dagelijks 179 duizend mensen langs. Dat zijn minstens 89 duizend vlotte jongens.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@volkskrant.nl.