Consumentenbond te spreken over actie Youp van 't Hek

DEN HAAG - De Consumentenbond vindt de Twitteractie van cabaretier Youp van 't Hek een heel goede actie. 'Wij juichen dit soort acties alleen maar toe', liet een woordvoerster van de Consumentenbond woensdag weten. De cabaretier verzamelt op internet slechte ervaringen van mensen met helpdesks van grote bedrijven.

Beeld ANP XTRA

De Consumentenbond vindt zijn actie effectief door het bereik van de microblog en meent dat Van 't Hek de werkzaamheden van de bond niet overneemt. 'Integendeel, wij ontvangen ook nog steeds berichten van klanten, alleen heeft hij een hele andere toonzetting dan wij.'

Duizenden reacties
Vorige week berichtte de cabaretier op Twitter over langdurige slechte ervaringen van zijn zoon met telecombedrijf T-Mobile. Sinds zijn bericht op Twitter, waar hij bijna 56.000 'followers' heeft, ontving hij naar eigen zeggen enkele duizenden reacties van mensen die zich in de problemen herkenden.

De bond houdt de tweets van Van 't Hek op het microblog in de gaten. 'Een van zijn laatste tweets is dat de plannen concreter worden', zegt de zegsvrouw. 'Wij zijn erg benieuwd wat deze zijn.' Ondanks dat de twee nog geen contact gehad hebben, ziet de bond samenwerking wel zitten.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden