Consumentenbond in actie tegen trage Casema-kabel

De Consumentenbond roept kabelabonnees van het internet van Casema op een kwart van het abonnementsgeld niet te betalen. Hiermee is de strijd tussen boze gebruikers en kabelexploitant Casema rond de internetverbinding tot een voorlopig hoogtepunt gekomen....

ANP

De Consumentenbond stelde woensdag dat Casema de belofte om voor een snelheid te zorgen die aan de verwachting van de klant voldoet, niet is nagekomen. 'Nu vaststaat dat Casema onvoldoende presteert en niet voldoende zal gaan presteren, heeft de consument het wettelijke recht om een deel van de betaling op te schorten.' De bond roept kabelabonnees op om een kwart van het abonnementsgeld niet te betalen, tenzij het kabelbedrijf binnen een week met een eigen voorstel komt. Internetten via de kabels van Casema is nog altijd langzamer dan via de koperleidingen van KPN, aldus de bond.

De Wanadoo Internet Gebruikers Groep (WIGG), kabelklanten van Casema, heeft inmiddels meer dan 10 duizend klachten verzameld. Een Casema-woordvoerder noemt de oproep van de Consumentenbond voorbarig. 'Volgende week hebben we nog een gesprek met ze.' Casema ontkent de problemen niet, maar zegt nooit beweerd te hebben sneller te zijn dan andere verbindingen.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden