Consument klaagt steeds meer over levensverzekering

Het aantal klachten over levensverzekeringen is explosief toegenomen. Steeg het aantal afgesloten polissen met 8 procent, het aantal klachten nam toe met 28 procent....

Consumenten beklaagden zich het afgelopen jaar vooral over de hoge kosten voor het voortijdig afkopen van een levensverzekering. Bijkomend probleem is dat polishouders moeilijk wijs worden uit de steeds complexere voorwaarden. Consumenten denken soms meer rechten aan een verzekering te kunnen ontlenen dan het geval is. Ook werden claims vaak traag afgehandeld.

Overigens is het aantal klachten ook bij de geschillencommissie Bankzaken, de Ombudsman Zorgverzekeringen en de klachtencommissie Dutch Securities Institute (voorheen Klachtencommissie Beursbedrijf) het afgelopen jaar fors gestegen, meldde Het Financieele Dagblad maandag.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 de Persgroep Nederland B.V. - alle rechten voorbehouden