Coca Cola gaat concurreren met zuivelbranche om kind

Coca cola, de grootste frisdrankfabrikant ter wereld, gaat begin volgend jaar ook melkproducten op de markt brengen. Het bedrijf wil het assortiment uitbreiden om de consument 'in alle fases van zijn leven' aan zich te binden....

Van onze verslaggeefster

Voor kinderen jonger dan 12 jaar gaat Coca Cola melkproducten en vruchtendrankjes produceren. Het 'melkproject', met de werktitel Mother, moet het negatieve imago van melk bij kinderen verbeteren. Uit onderzoek blijkt dat kinderen zuivel wel lekker, maar niet cool vinden. Een nieuwe strategie moet daar verandering in brengen.

Om de beste smaak te kunnen fabriceren, heeft Coca Cola niet alleen met de kinderen gesproken maar ook met moeders, voedingsdeskundigen en kinderartsen, aldus de zakenkrant. Het concern zelf wilde geen bijzonderheden over de nieuwe producten naar buiten brengen.

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden