Campina laat de ME toch maar niet uitrukken

De reclamespotjes van Melkunie ('Al het goeie komt van Melkunie-koeien') deden het uitstekend - de filmpjes met acteur Peer Mascini waren de absolute publieksfavoriet....

Nu Campina Melkunie alleen nog maar Campina heet, moest daarom ook de aanpak van de reclames helemaal anders. 'Campina ramt de nieuwe merklading erin', zo schrijft Adformatie, het weekblad voor reclame, marketing en media. 'Met ongekend heftige filmpjes wil het zuivelbedrijf Campina betekenis geven aan zijn nieuwe internationale zuivelmerk.'

Adformatie beschrijft een van de twee filmpjes: 'We zien grimmig kijkende oproerpolitie in volle wapenrusting zich opmaken om rake klappen uit te delen tot het moment dat de hoofdrolspelers, een ME'er en een kraker, even bijtanken met een flinke teug melk.'

De heftige aanpak is volgens David Snellenberg, directeur van reclamebureau FHV/BBDO, een bewuste keuze. Je kunt in zijn ogen twee dingen doen: 'Je richten op 15 miljoen mensen of je maakt iets dat gericht is en op doelgroepen echt impact heeft.'

Interessant betoog in Adformatie, maar is het filmpje wel gepast? Adformatie kon die vraag niet meer stellen, want het blad lag tijdens de aanval op Amerika al bij de drukker. Maar de vraag is bij Campina inmiddels beantwoord.

'Nee, dat filmpje zenden we voorlopig niet uit', zegt een woordvoerder van Campina. 'We draaien alleen een spotje waar iemand op vakantie droomt van thuis. Want daar drinkt hij onze melk.'

Op termijn wil Campina toch het 'heftige' spotje gaan uitzenden. 'We hebben het niet voor niks gemaakt.'

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden