Campagne

Gek hè, dat kinderen minder buitenspelen en bezig worden gehouden door middel van allerlei georganiseerde activiteiten. Blijkbaar ontgaat het SIRE dat de samenleving verandert (de Volkskrant, 14 november)....

Laren en Tessa Bergman

Hierbij dan ook een ontluisterende mededeling: 'dat wat vroeger was, is niet meer en komt ook niet meer.' SIRE gaat lekker tegen de stroom in, vergeet dat moeders werken en minder thuis zijn.

Dat ouders de vrije tijd van hun kinderen, tijdens hun afwezigheid invullen, is logisch: wie voedt het kind op als de ouder er niet is? Het onderwijs werkt niet mee, want draait al jaren het aantal uren onderwijs terug. En welke werkgever geeft veertien weken vakantie in het jaar?

Kortom, werkende ouders moeten domweg een invulling vinden voor de 'kindervrijetijd' en wat is dan beter, hangen voor de tv bij de oppas of een sport of muziekervaring opdoen?

Werkende ouders staan onder druk, SIRE doet er nog een schepje bovenop. Met het beschikbare budget kan SIRE beter een campagne starten 'Ouders, denk na en laat je niets aanpraten'.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden