Call4Care lokt telefoneerders met goede doelen

In navolging van onder meer supermarktconcern Albert Heijn en vliegmaatschappij KLM probeert ook het pas opgerichte Call4Care een graantje mee te pikken van de markt voor mobiele telefonie....

ANP

Hoe meer je belt, hoe meer geld naar een goed doel gaat. Dat is het lokkertje van Call4Care, waarmee het bedrijf zich maandag aan het publiek presenteerde. Van de belkosten, exclusief BTW, maakt Call4Care 15 procent over naar Amnesty International, Nederlandse Hartstichting, het Nederlandse Rode Kruis of de Vereniging Natuurmonumenten.

Nederland telt zestien aanbieders van mobiele telefonie. Door de felle strijd om de gunst van de beller wordt het imago van elk van die bedrijven steeds belangrijker. Naast de vijf grote aanbieders met een eigen netwerk (KPN, Vodafone, T-Mobile, Telfort en Orange) gebruiken nog elf telecombedrijven het netwerk van Telfort.

Paul Nouwen, bestuurslid van het Goede Doelen Platform en adviseur van Call4Care, verwacht in het eerste jaar tussen 25 duizend en dertigduizend klanten.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden