Boink, de paaseitjes liggen er weer

Wat ze verzinnen, in de voedselindustrie! Deze week: paaseitjes.

Het nieuwe eten: paaseitjes

Boink, de paaseitjes liggen er weer. Zij het dat Jumbo en Albert Heijn het paasschap vooralsnog schuchter om een steunbalk achter in de zaak hebben gevouwen, want hier komen flink wat lijnen van morele verontwaardiging samen: de verkaramel-zeezoutisering van de samenleving, de verstopeitjisatie van de samenleving (en de aanhangende capitulatie voor het fascisme), de kwestie speculaas-speculoos en het verprematuren van het feestsnoep, in dit geval zestig dagen voordat het daadwerkelijk Pasen is.

Het Nieuwe Eten was vooral nieuwsgierig of AH de caleidoscopisatie van chocolavariaties die de supermarkt het afgelopen jaar met het eigen merk Delicata had ingezet ook naar de eitjes heeft doorgetrokken.

Maar vanzelfsprekend heeft het dat.

Liefhebbers van de jaren vijftig kunnen opgelucht zijn dat de advocaatvariatie fier linksboven staat in de reguliere kartonpaal.

In het nieuwe schap met opdruk 'Sparkling Happiness' (vervrouwenbladisering) probeerden we Wit Pistache Praliné (chic idee, maar suikersmaak), Melk Cookie Dough (lekker, toch suikersmaak), Melk Speculoos Karamel (suikersmaak, niet erg lekker) en de Framboos Chili Aarbei Balsamico Wasabi Limoen Gember Chili mixage. Avontuurlijk. Zij het wat zoet.

Cijfer: 6

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden