'Boekenweek moet anders'

De CPNB, de Stichting die de Boekenweek organiseert, en boekhandel moeten de lezer 'actiever en origineler benaderen', luidt een kop in Boekblad (nr. 7). Fabian Paagman van de gelijknamige Haagse boekhandel: 'De Boekenweek is een beetje ouderwets, de CPNB moet veranderen.' Paul Impens van Ef & Ef Media: 'Er wordt in de boekhandel niet meer om Boekenweekgeschenken gevraagd. De consument wil een nieuwe prikkel.' Hierover is men het eens; de Boekenweek was een commercieel fiasco. Een daling van 10,2 procent in vergelijking met vorig jaar. Allen kijken naar de nieuwe CPNB-directeur Eppo van Nispen: wat gaat hij volgend jaar verzinnen? Het geschenk van Tom Lanoye is niet genoeg. Paagman: 'Wat wil de lezer, moet de CPNB zich ernstig afvragen.' De eerste reactie van de CPNB stelt niet erg gerust: 'De markt is in beweging in een dalende trend. De CPNB zal hier op inspelen.'


Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden