Blijkbaar! Zijn! Vezels! Het! Helemaal!

Wat ze verzinnen, in de voedselindustrie!

'Je vezelinname verhogen is nog nooit zo makkelijk geweest!', ronkt het pak. Beeld
'Je vezelinname verhogen is nog nooit zo makkelijk geweest!', ronkt het pak.Beeld

De marketingmens begint de dag natuurlijk niet met een slaperige slag op de snoozeknop, maar met een heuse 'kickstart' - een fenomeen waarbij je je waarschijnlijk iets Rens Kroeserigs moet voorstellen, luchtgitaar spelen in de woonkamer en maniakaal lachend een smoothie bereiden. Maar, goed nieuws, dat zit dus allemaal óók gewoon in een pak en wel in de nieuwe Alpro Haverdrink, 'een kickstart van je dag'.

'Je vezelinname verhogen is nog nooit zo makkelijk geweest!', ronkt het pak. Sowieso is de haverdrink nogal omgeven met uitroeptekens - het zal de kickstart zijn. 'Boordevol vezels, perfect voor jouw ontbijt!' en: 'De enige vezelrijke haverdrink!'

Oké! Blijkbaar! Zijn! Vezels! Het! Helemaal!

Koude douche voor de vezelfetisjist: de vezels zijn niet alleen uit haver afkomstig, maar ook uit de weinig glamoureuze koffiestand-in cichorei. Op de site staan 'verrassende suggesties voor culinaire ideeën', waarbij zowel de verrassing als het culinaire ontbreekt. Zo meldt Alpro dat je met haverdrink ook appel-walnoot-havermout kunt bereiden, een ontbijt dat je met bijna elke witte drank kunt maken (behalve pina colada). We vergeven Alpro de opendeurrecepten, want de zachte en volle smaak is zeker goed te doen op de vroege ochtend. Tenminste, als je ertegen kunt dat een kartonnen pak heel hard tegen je staat te schreeuwen.

Cijfer: 7

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden