Bijenkorf op chic

De Bijenkorf in Amsterdam heeft haar aanbod luxe merken uitgebreid. Om rijke toeristen te plezieren.

De modeafdeling stond al op een hoger peil, want sinds een tijdje zijn daar chique merken als Max Mara en Burberry te koop, en veel tweede lijnen van bekende designerlabels als Chloé en Sonia Rykiel. Maar dit najaar heeft een echte revolutie in de Amsterdamse vestiging van de Bijenkorf plaatsgevonden. Een deel van de begane grond heeft plaatsgemaakt voor shop in shops waar accessoires van luxe merken worden verkocht. De winkeltjes van Gucci, Hermès en Louis Vuitton zijn al open, binnenkort volgen Ferragamo (6 november), Fendi (18 november) en Mulberry (22 november). 'We willen ons meten met de internationale warenhuizen', zegt inkoopmanager accessoires Ninke Gijzel. 'We merkten dat buitenlandse klanten ons aanbod vonden tegenvallen.'


De aanpak lijkt een succes: bij Louis Vuitton stond onlangs op een gewone maandagmiddag een flinke groep Japanse toeristen in de rij om naar binnen te mogen. En ook in de rest van de winkel is er volgens Van Gijzel meer toeloop.


Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden