Arrows laat Verstappen in ongewisse

Om met het nieuws te beginnen: er is geen nieuws. Jos Verstappen heeft vorig jaar een tweejarig contract gesloten met Tom Walkinshaw, de baas van Formule 1-renstal Arrows....

Zoals gebruikelijk kwamen Verstappen en zijn gevolg gisteren opdraven om de opening van de autosportbeurs Speed & Design in de Jaarbeurs in Utrecht op te luisteren. Tot twee jaar geleden min of meer een vaste exercitie, die vorig jaar werd geschrapt omdat Verstappens rol toen echt uitgespeeld leek.

Nu Verstappen terug is, kon de traditie worden hersteld. Het ziet er dan ook goed uit, om met Verstappen te spreken. Dat er in september nog werd gesproken van een éénjarig contract met een door Arrows te lichten optie op nog een seizoen, is volgens Rothengatter niet juist.

'We hebben een tweejarig contract met de mogelijkheid om tussentijds aanpassingen door te voeren. Dat is de reden waarom wij eigenlijk voortdurend in onderhandeling zijn met Arrows.' De manager is de eerste om zelf kanttekeningen bij de waarde van het contract te zetten.

'Iemand heeft ooit gezegd dat een getekende overeenkomst in de Formule 1 niet meer is dan de basis voor verdere onderhandelingen. En daar zit wel iets in. Er staan veel wilde verhalen in de pers. Maar het maakt ons niet uit wat er naar buiten wordt gebracht. Wij weten waar we aan toe zijn. Het laatste woord is echter aan Walkinshaw.'

De aankondiging dat de van Minardi afkomstige Gastón Mazzacane door Arrows als test-rijder is aangetrokken, wordt door Verstappen en Rothengatter daarom ook lauw ontvangen. 'Voor Walkinshaw is het natuurlijk handig dat hij de beschikking krijgt over het sponsorgeld van Panamerican Sports Network', luidt het laconieke commentaar van Verstappen op de komst van de Argentijn.

De Limburger zelf is vooral blij dat hij komende donderdag kan testen met het prototype van de Arrows A21. 'Het afgelopen seizoen was niet het beste, maar zeker het leukste tot nu toe. In 2001 moeten we voortbouwen op wat we dit seizoen voor elkaar hebben gekregen. Hopelijk kan ik ook iets meer invloed aanwenden op het ontwerp van de auto, zodat ik ook in de kwalificaties beter kan presteren.'

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden