Anti-reclame

Ze waren er helemaal klaar voor bij SBS: de Amstel Cupkraker Feyenoord -PSV afgelopen woensdagavond. Maar bij binnenkomst van de Kuip wachtte een onaangename verrassing....

Bijkans het halve stadion bleek gevuld met reclameborden voor Tien, de net gelanceerde naam van de nieuwe zender van John de Mol. En zo maakte SBS ongewild urenlang reclame voor de grote concurrent, wat meteen ook een domper zette op het kijkcijfer-record (ruim drie miljoen kijkers). 'Nee, we wisten het niet. En we hadden het wel sjiek gevonden als het Feyenoord-stadion van tevoren even had gebeld', moppert SBS-voorlichter Eric Eljon. Volgens hem was SBS 'niet echt boos' en kon de zender de Tien-stunt 'vakmatig ook wel waarderen'. Niettemin regelde SBS donderdag meteen met de KNVB en de clubs dat zulke grappen voortaan achterwege blijven. Bij De Mols Talpa kunnen ze hun lol niet op, temeer daar de wedstrijd een verlenging kreeg en strafschoppen; die spannende ontknoping speelde zich af voor de reclamemuur van Tien. 'Allemaal gratis extra's', gniffelt Talpa-zegsman Thomas Notermans. Dat wordt dus heel gezellig, morgen bij het feestje voor de vijftigste verjaardag van John de Mol.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden