Anti-egoïsmekraag voor pingelaartjes

Barry Hulshoff noemt het nieuwe Belgische attribuut 'een leuk en bruikbaar idee voor de jeugd'. De voormalige Ajacied heeft het over de voetbalkraag, een door Freddy, Andy en Johan De Bock ontwikkelde dikke kraag van kunststof waardoor gebruikers niet meer naar hun eigen voeten en de bal kunnen kijken....

Doel is uiteraard, zo vertelt vader De Bock, om de jeugd, in België zo fraai de miniemen genaamd, een beter speloverzicht aan te leren. 'Die kraag is zo simpel als wat. Wie ze rond de nek heeft, ziet z'n eigen voeten niet meer. Want dat is wat jonge spelers doen: hun ogen op de bal aan hun voeten fixeren. Met zo'n anti-egoïsme band zijn ze wel verplicht om zich heen te kijken en de bal rond te toetsen. Zo'n bal is dus goed voor de balbehandeling en voor het samenspel.'

De voetbalkraag is vooralsnog geen commerciële hit in België, waar het voetbal toch wel een injectie zou kunnen gebruiken.

'De voetbalmarkt is groot, maar het blijft zaak hem te bereiken. Een mailing naar de nationale clubs leverde in elk geval geen grote respons op. (...) In het voordeel van ons product spreekt wel dat het mogelijk is er de naam of de logo van een sponsor op te printen. Wij verwachten dus dat de kraag marcheert,' aldus Freddy De Bock.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden