Alternatief voor dure designerbril

Beeld Jeroen W. Mantel

Het is hard gegaan met het brillenmerk Ace & Tate. De eerste keer dat ik oprichter Mark de Lange ontmoette, nog maar twee jaar geleden, zat hij met vier medewerkers in een rommelig Amsterdams kantoor. Nee, dan nu: De Lange is net verhuisd naar een nieuw pand in de Sarphatistraat in Amsterdam - een 'grotemensenkantoor' noemt hij het zelf - waar voldoende ruimte is voor hem en zijn dertig medewerkers.

Afgelopen donderdag opende Ace & Tate de eerste winkel in een van de Negen Straatjes in Amsterdam. Het bedrijf is sinds kort ook actief op de Duitse markt.

Het is dus flink uitgebreid, het (zonne)brillenmerk dat zich profileert als een betaalbaar alternatief voor designerbrillen, die tegenwoordig al snel 200 euro kosten; een bril van Ace & Tate kost 98 euro inclusief glazen op sterkte.

Sinds de oprichting in juni 2013 zijn er ruim 30 duizend monturen verkocht. Met zijn brillen is hij dus precies op tijd ingesprongen op de trend waarbij mensen meerdere brillen per jaar kopen, in plaats van minstens vier jaar te wachten met de aanschaf van een nieuwe bril.

Ace & Tate, Huidenstraat 20, Amsterdam.
aceandtate.nl

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden