Afgeschreven afschrift

Eerst betalen en een paar dagen later pas zien waarvoor. Sinds een paar maanden is dat de manier waarop houders van de Postbank-creditcard worden herinnerd aan het bestaan van hun kaart en hun uitspattingen....

Christiaan Bijl uit Leidschendam zag op zijn afschrift van juli dat Interpay, de betaalfabriek van de banken, met ingang van augustus zou kappen met deze gewoonte. Sinds die tijd wordt het geld begin van de maand afgeschreven en schuift het rekeningoverzicht pas een paar dagen daarna door de bus.

Informeren bij Interpay naar het waarom van deze verslechtering van de dienstverlening had weinig zin. 'Interpay heeft inmiddels naam gemaakt met het niet beantwoorden van emails en brieven', schrijft Bijl. Volgens Bijl is het allemaal de schuld van Interpay en doet de Postbank niets om de klanten beter te bedienen.

De Postbank is bekend met het probleem en heeft diverse reacties gehad van creditcardhouders die zich storen aan het nieuwe verzend-en afschrijfregime. 'Rekeninghouders kunnen natuurlijk zelf bijhouden hoeveel ze hebben uitgegeven met hun creditcard', zegt de woordvoerder van de Postbank. 'Bovendien wordt het salaris van veel klanten aan het eind van de maand overgemaakt, zodat er voldoende saldo op de rekening staat.'

Om de klanten toch de mogelijkheid te geven om hun girorekening aan te vullen in bijzondere omstandigheden, neemt de Postbank maatregelen. De ING-dochter vervroegt eind deze maand de verzending van het afschrift met een paar dagen.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden