Af- en buitengesloten

‘Leef met ons mee, alstublieft!’, staat boven de brief die Aldert Dreimüller onlangs naar kabelbedrijf Ziggo stuurde. Bijna drie maanden zit zijn 83-jarige moeder nu al zonder telefoon....

Begin augustus bestelde de moeder van Dreimüller bij Ziggo een pakket telefonie-internet-tv. Maar niet voordat een callcenter-medewerker haar had verzekerd dat de huidige telefoonaansluiting pas zou worden afgesloten wanneer het Ziggo-pakket was geïnstalleerd.

Maar Dreimüllers moeder werd medio augustus afgesloten van haar oude telefoonaansluiting, terwijl het Ziggo-pakket nog altijd niet was geïnstalleerd. Zeer pijnlijk, schrijft Dreimüller, omdat zijn moeder alleen woont en van de telefoon afhankelijk is.

Bijna drie maanden, twee incomplete installatiepakketten, drie volgens Dreimüller incompetente monteurs en talloze telefoontjes naar de klantenservice verder, en de problemen zijn nog altijd niet opgelost. Dreimüller is radeloos.

Mijn moeder heeft de moed al opgegeven, schrijft hij. De hoop dat Ziggo nog over de brug komt, is vervlogen.

Wel stuurde Ziggo alvast de rekening voor het all-in pakket. Volgens het callcenter van Ziggo ‘kon dit toch echt niet’. De fout zou gecorrigeerd worden. Maar ook daarvan heeft de moeder van Dreimüller tot op heden niets vernomen.

‘Dat kan niet en dit mag niet’, zegt de woordvoerder van Ziggo. ‘Ik ga ervoor zorgen dat dit binnen drie dagen wordt opgelost.’

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden