'Albert Heijn houdt duur imago'

Albert Heijn (AH) is er met zijn recente prijsverlagingen niet in geslaagd om zijn dure imago van zich af te schudden. Dat concludeert MarketResponse in een verschenen onderzoek.

Beeld ANP

Volgens het onderzoeksbureau ervaart 47 procent van de consumenten Albert Heijn nog altijd als duurste supermarkt op het gebied van A-merken. Een derde is van mening dat Jumbo het goedkoopst is, gevolgd door Dirk van de Broek, met 17 procent.

Als het gaat om het aanbod van huismerkproducten zijn Lidl (44 procent) en Aldi (27 procent) volgens de consument het goedkoopst. Ook hier wordt AH, met 43 procent, het vaakst als duur genoemd.

De prijs is voor veel consumenten de belangrijkste reden om bij een bepaalde supermarkt boodschappen te doen. Maar klanten van AH vinden volgens de onderzoekers het assortiment en de ligging van de super het belangrijkst.

Het onderzoek van MarketResponse is gebaseerd op een representatieve steekproef van 642 Nederlanders, die in hun huishouden het vaakst de dagelijkse boodschappen doen.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@volkskrant.nl.