Thonik wint prijs voor SP-campagne

amsterdam Ontwerpstudio Thonik heeft afgelopen weekend de Designprijs Rotterdam 2007 ontvangen. Het bureau kreeg de prijs voor zijn campagne voor de Socialistische Partij....

De jury koos unaniem voor Thonik uit een lijst van genomineerden met onder meer DEMAKERSVAN, KapteinRoodnat, Koninklijke Tichelaar Makkum en Petra Blaisse/Inside Outside. Voor de SP bedacht Thonik onder meer een nieuwe huisstijl, de SP-SoepExpres, samen met kunstenaar Joep van Lieshout en kookschrijver Johannes van Dam, en een serie NU SP.-posters in samenwerking met Ari Versluis en Ellie Uyttenbroek.

De campagne werd ingezet tijdens de gemeenteraads- en Tweede Kamerverkiezingen van 2006 en de verkiezingen voor de provinciale staten in maart van dit jaar.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@volkskrant.nl.