Hoe voedselblokjes het internet veroverden

Tot verrassing van het kunstenaarsduo Lernert Engelberts en Sander Plug is hun foto van voedselblokjes wereldwijd viraal gegaan.

Beeld Lernertandsander.com

De foto van de kubussen met rauw en onbewerkt voedsel verscheen eind december voor het eerst in de Volkskrant, als onderdeel van een special over de toekomst van ons eten. In de maanden daarna is de foto aan een opvallende opmars op internet begonnen.

Immens populaire sites als Bored Panda, Buzzfeed en Reddit schreven over de foto met de gestileerde voedselkubussen. CNN noemde het hierna zelfs 'de internetsensatie van de week', terwijl The Independent repte van 'perfecte kubussen' als een minimalistische droom. Ook namen bloggers de moeite om bij ieder voedselblokje de naam van het product te zetten.

Beeld Lernertandsander.com

De foto van de inmiddels wereldberoemde blokjes was in een gesigneerde oplage van vijftig exemplaren te koop via de webwinkel van de Volkskrant voor 375 euro. Inmiddels zijn ze lang en breed uitverkocht.

Beeld Lernertandsander.com
Beeld Lernertandsander.com
Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden