Golden Tulip: verdubbelen

De topman van Golden Tulip, Hans Kennedie, wil in vijf jaar tijd het aantal hotels verdubbelen. 'We willen voor 2010 wereldwijd naar meer dan duizend hotels met onze naam, Golden Tulip, als handelsmerk', zei hij in een interview met De Telegraaf....

ANP

Eerder deze week kondigde het hotelconcern een strategische samenwerking met de Australische hotelketen Tourism, Hotels & Leisure (THL) aan. De beide ketens nemen een belang in elkaar. Gezamenlijk hebben ze 534 hotels en vormen zij een van de grootste hotelketens ter wereld. Gebaseerd op het aantal kamers komen zij op de zestiende plaats.

'Het bezorgde ons als Nederlandse hotelmaatschappij nieuwe groeimarkten in Azië en de Pacific. Vooral China was voor ons een grote blinde vlek. Nu liggen daar de kansen', aldus Kennedie.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden