Nul proseccoijsjes, op was op
©

Nul proseccoijsjes, op was op

Wat ze verzinnen, in de voedselindustrie!

Eén weekend lang zou de Aldi drankijs verkopen. Alleen van vrijdag tot en met zondag lagen er gin & tonic-waterijsjes met 11 procent gin in de supermarktvriezer, zij aan zij met prosecco & peach Bellini-ijsco's met 38 procent prosecco.

Consumentenprogramma Radar kreeg een bezopen clickbaitvisioen van coma-ijs-etende tieners

Het hyperhyperdevies luidde er snel bij te zijn, 'want de voorraad is beperkt. Op = op!' Stukjes op de sites van Glamour, Viva en het AD gaven de 18 plus-pop-up-Calippo (alcoholpercentage: 4,5 procent) dat extra gratis pr-zetje. Dagblad Metro: 'Jij hoeft dus straks met die hitte niet meer te kiezen tussen een drankje of een ijsje.'

Consumentenprogramma Radar kreeg een bezopen clickbaitvisioen van coma-ijs-etende tieners en deed navraag bij het Trimbos-instituut. 'Als je één ijsje eet zul je niet meteen dronken worden', zei een woordvoerder. 'Maar de 'onervaren' drinker moet uitkijken: 'Dan kun je die alcohol wel merken, zeker als je er een paar achter elkaar neemt.' Aldi liet weten dat kassamedewerkers bij twijfel over de leeftijd om een id-kaart zouden vragen.

Dus wij zondagmiddag naar de Aldi, in één rechte lijn naar de diepvries.

Het bordje met 1 euro 99 erop hing er nog. Maar nul gin & tonic-ijsco's. Nul proseccoijsjes. Op was op. Werd het dus tóch een drankje.

Cijfer: 10 (voor de pr-afdeling)