Het nieuwe eten Smoothie Rebels

Het nieuwe eten: Met Smoothie Rebels geen onrijp fruit

Wat ze verzinnen, in de voedselindustrie!

smoothie rebels

Gerede kans dat wetenschappelijk is vast te stellen dat, op de schaal van Jerry Afriyie, het in de blender mikken van een zakje voorgemixt diepvriesfruit teneinde een smoothie te prepareren de minst rebelse daad is die een mens kan plegen. Dus geef de firma Smoothie Rebels eens ongelijk dat ze een beetje overcompenseren in de naam; rebelsheid is tenslotte een marketingwetmatigheid sinds bleke generatie-nixers zich in de jaren negentig door MTV lieten wijsmaken dat het onderuitgezakt kijken naar hippe stationcalls over klimaatproblematiek het toppunt van activisme was.

Het verzetsheldendom van Smoothie Rebels zit hem erin dat je weigert je fruitmanagement op orde te krijgen - u weet: fruit kopen, thuis laten rijpen, indien nodig schillen, opeten - en in plaats daarvan rond de 2,50 euro te betalen voor twee keer 150 gram diepvries. En dat brengt ons bij het probleem van hotelontbijtbuffets en voorgesneden supermarktshit waartegen écht eens een nationale opstand met hooivorken zou moeten worden georganiseerd: de laffe smaak van onrijp fruit. In de blender merk je daar weer minder van gelukkig, dus mits je er wat minder water aan toevoegt dan de Smoothierebellen je aanraden: best lekker.

Cijfer: 7

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden