Het nieuwe eten ElkeMelk

ElkeMelk is zowel een slimme marketingtruc als een oprechte bewustwordingsmissie

ElkeMelk Beeld ElkeMelk

Wat ze verzinnen, in de voedselindustrie! 

Het ging tussen Anneke 27 en Mieke 91, respectievelijk ‘zoet van smaak’ en ‘evenwichtig vol van smaak’ – whatever that means. In de supermarkt werden we ook nog verleid door Sanne 35. ‘Deze koe heeft pas gekalfd’, vermeldde het etiket op haar melkfles: 0,8 liter voor 1,39 euro. 

De verhouding slimme marketingtruc en oprechte bewustwordingsmissie zit wel goed bij ElkeMelk, dat melkdrinkers op ‘smaakavontuur’ stuurt teneinde hun favoriete koe te ontdekken. Immers: ‘Elke koe is anders, dus ook haar melk.’ Iedere fles bevat melk (met roomkraag) van één koe, die je in de ogen kunt kijken op de ElkeMelk-site.

De vader van Sanne 35 heet Rolex, lezen we in het smoelenboek. De koeien krijgen ook fanmail. ‘Heerlijk en romig vettig. Prima smaak. De lekkerste tot nu toe’, schrijft ‘Rudi’ bijvoorbeeld over de melk van Mieke 91. ‘Denk dat ik bij Mieke blijf.’

Ook bij ons valt Mieke 91 het meest in de smaak. We vragen ons wel af hoe dat werkt, ‘bij Mieke blijven’. Als iemand anders er met het lievelingetje van stal en schap vandoor is, moet je tóch met Sanne 35 naar huis. 

Cijfer: 8

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden