Youp van 't Hek heeft al 2.000 reacties

AMSTERDAM - Cabaretier Youp van 't Hek heeft woensdagmiddag tegen de tweeduizend reacties ontvangen naar aanleiding van zijn actie tegen de slechte service van telecombedrijven. 'Het zijn allemaal langslepende kwesties', liet Van 't Hek weten. 'En er is niemand die het niet met me eens is.'

Beeld afp

De cabaretier besloot de klachten over de helpdesks van grote bedrijven te bundelen nadat zijn zoon langdurig slechte ervaringen had met telecombedrijf T-Mobile. Mensen kunnen hun klachten mailen naar het e-mailadres van Van 't Hek bij NRC Handelsblad, de krant waar hij al jaren voor schrijft. De actie gaat voorlopig nog door, aldus de entertainer.

Plannen worden concreter
Van 't Hek twitterde dat de plannen al wat concreter worden, maar veel wilde hij daar nog niet over verklappen. Het gebeurt in ieder geval in samenwerking met NRC. Begin volgende week maken de krant en de cabaretier er meer over bekend. 'Maar het wordt een leuke, vrolijke actie. Ik word geen Pieter Storms.'

De Consumentenbond liet woensdag weten de actie van Van 't Hek toe te juichen. De bond ziet samenwerking wel zitten, maar daar ziet de cabaretier geen brood in. 'Het is een net iets te beschaafd, keurig clubje', aldus Van 't Hek. 'Ik heb geen zin in het diplomatieke spel. Ik wil eigenlijk met niemand samenwerken.'

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden