Verkoop navigatiekastjes TomTom keldert verder

Quo vadis TomTom? Het navigatiebedrijf zag in het laatste kwartaal van vorig jaar de verkoop van consumentenproducten kelderen en opnieuw kon TomTom dat maar ten dele compenseren met hogere opbrengsten uit de dienstverlening aan bedrijven.

Beeld ANP

De omzet kwam in het vierde kwartaal uit op 220 miljoen euro, eenzesde minder dan in de laatste periode van 2016. De verkopen aan consumenten waren goed voor 91 miljoen euro, 40 procent minder. TomTom leed een nettoverlies van 204 miljoen euro, mede door een stevige afschrijving op de waarde van zijn consumentendivisie. Volgens topman Harold Goddijn ligt de focus op de zakelijke activiteiten, waar wel groei in zit. Van een sterfhuisconstructie voor de consumententak, waar al flink in het personeelsbestand werd gesneden, wilde hij niet spreken. 'Dat is net iets anders', zei hij. Hij benadrukte dat TomTom nog steeds miljoenen navigatiekastjes verkoopt.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden